SYSTER YSTER

Nu har jag jobbat min första dag hos Ostemaker Överli. Mina arbetsuppgifter kommer att vara ostputs och - tvätt, fakturering och systematisering av alla ostar på lager. En massa datagrejer som jag har väldigt lite koll på men jag ska ge det ett försök. Trevliga kolleger men jag tror att de är råmer.
Centurion - inte så bra film. Alls. Teit. Teit! TEIT!  Så den behöver ni inte se.
En och en halv dag kvar till två veckors semester. Jobba två dagar sedan ledig två veckor. Inte så illa! Leka med svärmor i Tromsö, sedan klippa sig och färga sig i Oslo och hänga en vecka och sedan dra till Budapest och åka hybridbuss och kolla på hus. Joy!
Annars har jag under mina dagar som ledig hemmafru blivit en jävel på att pilla i brasan. Navelskådning är sååå 2007. Fire up your peis, boy!
Kryptisk som alltid. Ger igen för gammal ost.
Detta ät packlistan som vi skapat genom gemensamma ansträngningar. Vi födde den. Det blir bäst att ta med sig en brandmansdräkt, en räv och en brasa på tur. Ja. Nejjustja jag släckte brasan. Nevermind.

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är den snyggasta packlistan jag har sett i alla fall!

Kommentera här: