VAD SKA VI KALLA SMÖRJAN UNDER DEN HÄR GÅNGEN DÅ?

Var var jag nu? Jo, jag bakade morotskaka och gick på födelsedagsfest. Kakan blev äcklig men festen var trevlig. På lördagen kostade vi på oss en tur in till centrum, K-nes city, KNC, ja d.v.s. Kirkenes och jag ska vinna en säng för 50.000NOK och så såg vi en tysk dokumentär med mycket djur, Ibiza-hotpants och McGyver-frillor. Det var en till i biosalongen. Mycket exklusiv visning må jag säga.
Nu har ju snön kommit även till oss i Pasvikdalen. Första dagen med snö och Johannes klarar inte att hålla bilen på vägen. Här sitter man och lyssnar på "Spetälske Leffe" i godan ro och innan man vet ordet av så är man på väg in i en elstolpe. Men han lyckades inte döda mig den här gången. Höll andan hela vägen hem när vi körde i 40km/h i 3.5 mil. Äckligt var det. Har inte vågat åka bil sedan dess.
DÄR LJÖG JAG. Fy på sig/mig. Vi var ut till en mjölkbonde och så fick jag sitta i min pojkväns knä medan det försiggick någon form av jobbintervju som jag inte var beredd på. Så nu är jag professionell osttvättare. Eller ja, när jag har fått upplärning på hur man bäst tvättar ost så är jag det. Fett det, fatt no det.
Igår var jag ensam hemma hela dagen utan att gå ut. DET var tråkigt. På kvällen blev jag en hyperaktiv idiot efter kaffe och kaka när det var folk på facebookchatten och en annan chat. Social overload! Storstädade igår men jag blev visst inte tillräckligt trött av det så jag stod och studsade i vardagsrummet ett tag. Idag har jag försökt avhjälpa det problemet genom att pulsa snö i 6 kilometer. Snowjogger. Men icke. Kommer hem och märker att jag fortfarande har överskottsenergi. Försökte styrketräna. Hemmapulad yoga. Funderar på att traska lite mer. Har ju gått och blivit nån slags kärringvariant av Lars Monsen. Oroväckande.
Min arm är trasig. Kan jag få en ny liten arm imorgon? Arma mig. Arm yourself.
På lördag åker vi till Tromsö och sedan har jag fått reda på att jag ska vara en vecka i Oslo innan vi åker till Budapest. Blir sjukt bra. Tre dagar till i ensamhet klarar jag. Möjligt att det är tjejkväll ikväll också. Inte så illa.

Kommentera här: