THE DEVIL WILL FIND WORK FOR IDLE HANDS TO DO

Jag har varit ut på tur i helgen. Nej, förlåt skogsfest låter tuffare så därför har jag valt att benämna det så.  Vi hade festliga kläder, stannande för att leka med fiskarna ibland; typ kittla dem inne i munnen med krok, inmundiga frytorkad mat uppblött i påse och dricka vin. Partyhöjaren yatzy plockades fram. Fick lapdamce av en snygg Irländsk Setter-kille.

HÄRLIGE HARR-Y

SLISK

Bjudna på middag hos grannskapet när vi kom hem från tur och jag har sällan känt mig så lite fertil. Det var ungar till höger och vänster och högt och lågt. Det luktades bajs, talades tänder och osaltades mat. Va sur jag låter! Det är då inte meningen. Barnen somnade tidigt så då pratade vi forskning och ohyra på olika träd. Jag låter fortfarande bitter va? Nytt försök, here it comes: Jag slapp laga mat och fick nåt som jag kunde äta, hembakad äppelpaj med röda vinbär och glass som jag kunde äta. Mänsklig kontakt. Anyway...

Borden har kommit, i dubbel bemärkelse. Matsalsbord och köksbord och att jag kanske borde göra nåt. Jag får så dåligt samvete av att vara arbetslös, men jag borde ju bara njuta av det. Unna mig att läsa en bok och sy och komma i form och vara en god matmor åt min hungrige man. Feeder - yes, indeeder. Utöver ovan nämnda sysslor så är schemat fullt. 25e sticker vi till Oslo och är där till den 29e - 30e nånting. 1 oktober blir det weekend i Murmansk. Helgen efter det möjligtvis Ivalo i Finland som gäller och direkt därifrån i minibuss till Borlänge med Johannes jobb. Sedan var det nåt snack om Tromsø också. Alla jobb häruppe är ju typ extrahjälp och då får man ju räkna med att jobba helg och det har jag ju inte tid med.

Nej, tummen ur nu. Facebook väntar :-/

Kommentera här: