GIRLS JUST WANNA HAVE FUN (IF YOU PARDON THE PUN)

JOBBET. Furudödens korridorer. Alla älskar träpanel. Dags för kris igen. Allt är som vanligt utan mål och mening. Man borde ju utbilda sig för det är gratis och det är det minsann inte alla som får och de i USA är så fattiga nu så det spås en outbildad generation (som iofs är en generation yngre än mig men iaf. Lel. LOL)Det verkar fortfarande som dödens tråkigt och för stressigt för någon som tror att allt är en kris. OK, jag vet mycket väl hur jag började inlägget men det finns ju olika sorters kriser, allt från dessa långdragna "vad ska jag göra med mitt liv"-kriser som varierar i intensitet, samtidigt som jag faktiskt lever och gör något med mitt liv för det är oundvikligt att göra ingenting, men detta "något" som ingår i uttrycket "göra något med sitt liv" vet jag inte direkt om jag lever upp till. Om inte detta något innefattar att flytta till massa olika ställen och ta jobb som inte många andra tycker är coola. För det har jag gjort. Check där. Andra kriser kan ju vara mer akuta, i det avseendet att det är en kris här och nu men kanske inte senare. Till exempel "jag ska spendera hela sommaren norr om den norra polcirkeln medan andra har det varmt och dricker öl och skrattar och träffar folk i parker och när det är för kallt i parken så barhoppar man"-krisen. Ja, det är en reell kris. JAG VILL BLI SKJUTSAD PÅ CYKEL, KASTA UPP UNGDOMAR I TRÄD OCH STJÄLA HINKAR MED BLANDADE NÖTTER AV UTELIGGARE. JAG VILL BJUDEN PÅ ROSÈ UR KARTONG OCH BJUDA IN FOLK TILL FEST I EN PARKERAD DAEWOO. JAG VILL HÄLLA KÖRSBÄRSSYLT PÅ EN SKÄMD, FUNNEN GÄDDA EFTER ATT BLIVIT KASTAT I SJÖN FÖR ATT JAG LJUGIT OM ATT MIN FARMOR DÖTT I AUSCHWITZ. JAG VILL SE ÖVERMODIGA MÄN KASTA SIG IN I BUSKAR PÅ VÄGEN GENOM SLOTTSPARKEN I TRON ATT DE KAN GÖRA EN SALTO MOT DEN T.ex. GE MIG MER DUMHETER! I Svanvik måste man vara aktiv för att hitta dumheter och inte bara göra dem själv, i smyg, när ingen ser. Här är det dumheter och straffbart att fjärna fläckar med någon droppe spott och strumplästen. Jaja, jag vet inte om det är mål och mening, men det är i alla kul att ha kul och man är mindre ensam med sina vänner. Jag har fått för mig att det inte är kul att studera. Hittar ingenting och knäcker under press, eller i alla fall gjorde jag det förr. Och så nr man väl är klar... med bachelor... så kan man ta master.. eller försöka få ett jobb som man egentligen inte vill ha (räknar jag med). I can go on forever om kriser och meningslöshet. Kan man ta master i det?? Skulle säkert kunna få den här bloggen att tillgodoräknas. The pun: One could make a pencil with erasers at both ends, but what would be the point?

Kommentera här: