PÅ RESANDE FOT


På väg till Tromsø för att gå på 10-årskalas, eller möjligtvis jubileum eller bägge delar. Befinner mig just nu på Arlanda, där personalen slår trevlighetsrekord. Det var på sin plats tycker jag för bemötandet av tågvärdinnan var idag kyligt. Hon snörpte med sin aniktssnippa åt mig.
Det blir bra det här. Linda sade spontant "Happy scnappy" imorse när hon fick till virktekniken och solen skiner. Resa är trevligt, och det blir extra njutbart när det som möter en när man kommer fram är att se fram emot.
I'm on a plane
Civilkurage och utövandet av det. Någon sitter och gör något som alla ser och vet att man inte får göra. Jag syftar givetvis på delning av skyddade filer. Sitter i väntsalen och laddar upp Avatar till kreti och pleti. Nej, inte det men det var två gubbar som satt på en bänk inne och rökte. Inomhusrökning är inte okej i min värld och speciellt inte när jag varit rökfri i två och en halv vecka. (förutom att man blir lite sur så luktar allt helt jävligt. Känner mig som en av av Roald Dahls häxor som tycker att barn luktar bajs, men i tillägg så luktar allt illa (i synnerhet hon som sitter bredvid mig på planet. Utrym plats 26 E innan jag spyr på henne)). Anyway då gick jag fram till fullgubbarna och sade till honom att man inte får röka därinne, varpå han frågar om jag jobbar där. Nej, det är för allas trevnad, säger jag förnumstigt men hövligt. Kompisen mumlar "Det ska väl hon skita i för fan" och jag stegar tappert därifrån.
Norwegian har internet på planen nu. Funkar sådär, men tanken är ju sådär.
Vad är tax free för jävla idé egentligen? Alla sprejar på sig en massa parfym och köper godis, och därefter ska alla stå tätt i kö och sitta instängda uppepå varandra i flera timmar. Prisa Gud för att man inte är allergisk! I och för sig så känner jag mig allergisk mot bajslukt just nu. Ett tag tänkte jag att kanske stränghet och orättvisa drabbat mitt sinne och undersökte möjligheten om det var undertecknad som luktade avskräde. Nä, svarade undersökningen. Jag luktar på riktigt blommor, och det var sig för jag, liksom alla andra idioter, har varit i tax free-butiken och sprejat på mig parfym, en parfym som jag redan har hemma. Jag ser det nu lite klarare. Folk köper och sprejar på sig parfym för att slippa känna andras stank.
Resandet är inte lika trevligt längre. 26 minuter kvar på plats 26 F, bredvid gorgen iklädd jeans med härj och som förmodligen har tandröta.

Kommentera här: