SENSMORAL

Bullar, mänskliga pyramider, jazz och grogg, katakomber(ok, kulvert) och kaffe = trevlig onsdag/torsdag med klassen. Okoncentration och trötthet i skolan och att skorna föll i bitar var dock lite mer slitsamt. Är huvudet dumt får kroppen lida.
Johannes kom, såg, segrade. Jag viftade på svansen som en löjlig valp åt min plåsterprydde pojkvän.  På våran fotgängarfärd mot Linköpings stadskärna pekade jag på ett lockande åkeröäpple som hände ut över trottoaren, varvid min chevalereske man hoppade på ett Michael Jordan-likt vis upp och ruskade i grenen till frukten som fångat min blick. Det var fruktansvärt när det landade rätt på hjältens sargade snok. Blodet droppade över velocipedbanan. Vissa straffar gud med detsamma - palla inte äpplen.
Andra aktiviteter som vi avstod från resten helgen: discodans, bollsport och att mucka gräl. Man får inte roligare än man gör sig.

Stadsvandring i Gamla Linköping, stängda muséer och guidning av skolan (skolanskolanskolanskolanskolanskolan, jag säger det). Det var gött. Jag är ju så kär i den karl'n

Kommentera här: