VARFÖR, SCHENGEN?

Jag anade inte att man behövde pass för att åka till Tyskland.

Nödpass kan inte utfärdas i Norge. Eller jo, men då måste jag in till Norska ambassaden i Oslo och det får jag inte tid till.

Jag kan boka om resan så att jag åker över Arlanda, där det finns en polisstation som kan utfärda nödpass.

Har försökt ringa 24 gånger för att se om jag hinner få ett med den transfertid jag har (två timmar)

HJÄÄÄÄÄLP!

Jag var ju så stolt för det här. Det jag upplever nu är inte stolthet.

Ring ring 25,26,27,28

Jag har räknat ut att differensen mellan om jag måste betala själv för alla mina utlägg kontra köpa provisoriskt pass och flyg Oslo-Sthlm-Berlin är 600 kronor till min fördel.

Jag vill ju åka.

............................................................................................

...30,31,32

Ser inte ut som att jag får se något Berlin och världens största matmässa.

Jaja, vad är en mässa i Tyskland. Kanske dödtrist och tråkig eller... alldeles underbar. OK, råttor! Nu kan ni komma fram och sjunga en sång och förfalska ett pass åt mig.

Kommentera här: