LIVET E PYTHON

Scenario: 15 år och dumpad av min första kärlek, som bakom min rygg blivit tillsammans med min bästa vän. Efter att berättat för honom hur pass dåligt gjort det är, överräcker han på min befallning ett blandband med dystra sånger, där B-sidan avslutas i en avvikande stil.
 
Fem år senare, till min 20-årsdag, bli jag åter presenterad med ett blandat musikmedium innehållande denna fängslande, visslande trudelutt. Denna gång, 2003, är det den hembrända skivan som gjort sitt intåg. 
 
Jag kan känna det i luften. Beräknat teknikens utveckling samt mitt återkommande behov av stöd: Om någon delar en playlist innehållande Monty Pythons Always look on the bright side of life, så... skriker jag. How about that?
 
 

 
 
Kuriosa: det finns ett kvarter i Stockholms gamla stad som heter Kvarteret Python.
B-)

Kommentera här: