RANDOM

Saker man faktiskt kan göra i receptionen:
 
     Ta nysningarna helt ut
 
     Vara livrädd för att vaktmästaren ska försöka bjuda ut mig. Jag känner igjen det från tidigare tråkig arbetsplats där det blev förfärligt pinsamt när den osäkra IT-killen fnissade fram en förfrågan om vi skulle ta en kaffe. Jag tänkte under den minuten som det tog för honom att øøøh, fniss, harkel, øhh, jeg pleier ikke å gjøre sånn her.. o.s.v., och jag tänkte hela tiden: NEJ BARA GÖR DET INTE, JUST DON'T. Denna vaktmästare på det här jobbet beter sig likadant och har kommit med kaffe till mig från en annan byggnad. Kaffe alltså. För att jag jobbar med det. Trevlighet. 
      (Den helgen var galen, då det var fyra olika personer som inviterade ut mig på date. Alla fick nej. Skryter?! Noæææ)
 
 
 
 
     Bli med i en dokumentär om Vålerenga hockey och det känner jag ju själv att jag har otroligt mycket med att göra med. Kommer i TV2 strax innan jul verkar det som. Först Dagens Næringsliv, sedan något dolda kameran-upplägg, också i TV2, och nu detta. kul att jag kommer att framstå som lika förvirrad i alla trenne tillfäller. Blir kändis. Då ska jag ta på mig själv och aldrig tvätta mig. Signera min egen överkropp. Upponer och bakofram efter som jag måste göra det i en spegel och se nedåt. Blir fint tänker jag.
 
     Skriva tre blogg-inlägg om dagen. Kul för er, tänker jag.
 
     Se på blommorna genom fönstret.
 
     Bli beroende av sociala medier och stalka folk.
 
And now for something completely different:
 
 
 
Snabbkurs i norska:
Stresskoffert - portfölj.
Snorre - mansnamn som , på svenska, även är ett smeknamn på penis. (det var ju också fyndigt, no pun intended)
Jødestøl - Judestel
Vennevold - Våld mot venner
Fallås - norskt efternamn. uttalas som fallos
Ytterøra - plats med egen postadress samt kroppdel
Neskvern - Näskvarn.
 
Och nu till något helt annat:
 
Jävla curlingföräldrar.

Kommentera här: