NO MILK TODAY

Får inte jobba på ysteriet mer. Kanske blir inringd om han behöver någon. Om fyra dagar är sista ansökningsdag för skolor. Är ledsen, stressad, ensam och ängslig. Jag är inte så bra på den kombinationen. Johannes vill inte prata om någon framtid, men jag vill helst inte prata med mig själv jag heller när jag är såhär. Det är nu jag börjar konversera kaffebryggaren. Pasviks nya variant av Log Lady från Twin Peaks blir nog jag. "Min kaffebryggare såg något den natten. Ugglorna var tysta". Kan skoja nu, men när jag har stickad vargkofta köpt på Rättviks marknad och glasögon som jag får in sky channel på är det nog inte jag som skämtar.  Måste bestämma vad jag bli nu. Ser hemskt ut att ha formulerat det. Så ska man tänka på pensionen också. Hörde ryktas om att man ska jobba fem år i Norge för att få pension när man blir gammal. Uppe i tre och nästan ett halvt år nu så det är väl säkert dumt att inte göra det. Det är 40 år tills jag blir silverräv. Undrar om jag då skulle ångra att inte fixat de extra pengarna eller satt jag var så dum att jag bodde någonstans där jag inte trivdes... Om jag ens lever! Om det fortfarande finns en pensionsordning! Vad vill jag göra och vad är viktigt? Jag klarar att läsa saker från en bok och sedan rapa upp det. Alternativt, jag lär genom att se någon göra någonting och sedan göra, ungefär, likadant. Det är kul att visualisera något och sedan realisera det. Viktigt är vilka jag har omkring mig: pojkvän; eller rättare sagt Jompa, kolleger, vänner och människor som jag inte känner men som verkar intressanta. Utveckling. Att ha kul. Att inte ha tråkigt. Att hålla mig frisk och någorlunda glad. Eller det är liksom förutsättningen för allt det andra.  Universums banala balans :-P Jag har blivit headhuntad för ett annat jobb. Kvällsreceptionist på Svanhovd. Det känns ju bra att få ha någonting att göra, om jag nu får jobbet. Det startar inte förrän i början av juni. Fram till dess kommer föremålet för min affektion inte att vara hemma en enda helg. Jag blir skitgnällig, men det är inte så kul att sitta i ett hus i skogen och vara fattig. Jag är ju ingen jävla filosof. Bara när jag är bakfull... Vänta lite nu... Idé!

Kommentera här: