BJUDA BAGARBARN PÅ BULLAR (BULEMISKT)

Spridda tankar och kommentarer med hobbypsykologisk diagnos efteråt

Nu vet katten var jag jobbar. Är inte säker någonstans. (paranoia)

Jag försöker arbeta här men så kommer det s.k. "gäster" och stör mig i min djupa facebookkoncentration. Det är inte lite fräckt det. Så kan de smyga upp bakifrån också och se vad Jag skriver och det, tänker Jag, är otroligt intressant för dem och bland deras högsta mål i livet (hybris)

Johannes hade bakat bullar igår. Jag funderade och försökte tolka det någon timme innan jag frågade om det var för min skull. Han bekräftade det. Undrar om det är en hint syftat på könsform ellar om han bara försöker få mig fet och ha en legitim(?) grund för att kasta ut mig. (paranoia/dålig självkänsla)

Har fått höra om humledöden. Humlor dör och ingen vet varför och de säger att det är ett globalt problem. Ska man vara orlolig? (hysteri/domedagstänkande)

Det var en gäst som sade att de sett björn från fönstret på jobbet. Jag tar det med en stor nypa salt och skepsis (trust issues)

Kocken sätter mig i knipa. Ställer till det så jag misstänker starkt att ledning och revisionsanvarig kommar att bli förbannade (konspirationsteoretiskt tänkade)

Har påbörjat Matematik A, första övningarna i första kapitlet, vanligtvis läst första terminen på gymnasiet. Tror inte jag klarar det (negativ självbild)

Orkar inte jobba mer idag (utbrändhet).



Kommentarer:

1 Martin:

Du kan vara lugn - man får inte kasta ut tjockisar. Dessutom är de mycket svårare att kasta med, om man jämför med tunnisar då...

Kommentera här: