CLARION COLLECTION BY CHOICE BASTION OSLO

Clarion Choice Bastion Collection...Hotel

Här på hotellrummet finner jag inte det korrekta namnet på hotellet. Jo, där! Tur att jag har feta hierolyftydar-skills och skriver i rubriksfältet: Clarion Collection by Choice Bastion Oslo. Pust. 41 tecken. Jag tänker att det ska vara för att gästerna inte ska kunna vara alltför kritiska i ett och samma inlägg på Twitter. Låt oss härmed nämna det CCBCBO

Låt mig utveckla:

Location location location

I hjärtat av Oslos hordistrikt, i änden av Skippergata, där det är stängt för biltrafik ligger CCBCBO. När du kånkar och drar din packning från en korsande gata förundras blir du bländad av bristen på belysning i området. Jag, som av en neurotsik natur, tänker på de rykten jag hört om prostituerade och hallickar som tillsammans har börjat råna förbipasserande i den norska huvudstaden. I nabolaget finner vi platser som innehar namnet Grei Kafe och en luguber pub.

Matutbud

I entrén möts vi av en skylt som säger att de är rekommenderade i Michelin-guiden, vilket får mig att utstöta ett litet förtjust: Ooh! Nattportiern informerar om frukosttider, att det finns pannkakstid, kaffe och frukt finns tillgängligt dygnet runt och att en buffé erbjuds i middagstid. Ooh! Vi bjuds oss smörgåsar, då klockan vid vår ankomst är mycket. Snällt.
Vid frukost skrider jag in i salen vid en klädsam halvtimme kvar av serveringen och besvikelsen är stor. Tre brödskalkar, saggig frukt, ljumna smoothieshots och jag lyckades stjäla de två sista ostskivorna genom att hota en annan gäst med min gaffel. En pannkaka som med lätthet kan blandas ihop med en stel disktrasa. Ta ner Michllinskylten!

Lokaler

Tjusigt ingångsparti i murrigt brunt ger ett gott intryck och det lilla sällskapet tar en liten men trivsam hiss upp till femte våningen. Korridoren är gråmålad med äldre kandelabrar och målningar är utplacerade mellan skrivbord och byråer. Som vanligt håller man andan på väg in i ett okänt hotellrum och den stora frågan lyder:

Finnes badkar?

När det gläntas på dörren till dubbelrummet förstår i båda svaret. Næ. Nä. Inte i ett rum med så få kvadratmeter. I det lilliputlilla badrummet frinns en duschkabin med utbud av dubbeldusch och platsmuggar, men duschen visar sig i alla fall icke vara snålspolande.
Rummet är som sagt litet, som i att vi har avtalat vänstertrafik som fotgängare plägar att ha, för att inte krocka alltför våldsamt Fönstret visar en trist utsikt: tre väggar nära inpå, ett cementgolv och fläktrör.

OK. Kanske det inte är meningen att man ska sitta här och klaga hela dagen heller.

Kommentera här: