DA CAPO

Dagens I-landsproblem är att jag borde ta på mig kläder för att jag fryser, men är rädd för att frysa för mycket i perioden mellan morgonrock och kläder. Eftersom jag är dumsnål, med nästintill ohälsosamt miljötänk, håller jag värmen till ett minimum i lägenheten.
 
Det kanske inte folk tänkt på men de två går hand i hand. Billigare elräkning, matkostnader (alla borde ha råd att köpa ekologiskt om de bara slopar alla dumheter de köper, i typen ostbågar, läppstift, elvisp etc.), transport, där lösningen är att gå så mycket man kan överallt.
 
Har inte jag haft ett liknande inlägg förut förresten? Jag tror det, men det kan vara värt att påminnas om.
 
Efter att ha lagt ut länk i feeden på facebook fick jag 108 sidvisningar och nästan 40 unika besökare, vilket jag tycker är kul och läskigt.
 
Mellan två jobb igen, som de brukar säga, och blir sjukt rastlös. Måste gå nu. Hej.

Kommentarer:

1 Helena:

Vilken jävla provokation! Var inte ostbågarna sjukt nödvändiga igår till exempel? "Dumheter". Dumheter!

2 Helena:

Håller med i övrigt. Men nån måtta får det vara.

Kommentera här: