MER GNÄLLSKRYT

Välkommen till ny design! Hoppas det sticker lite mindre i ögonen. Påstår inte att det är så jävla fint, men det är stora bilder på mig. Eh?

Förra inlägget var en slags skryt, hade man kunnat tro, och på ett vis sant. Hjälp-mig-det-går-alldeles-för-bra. Givetvis är det mer komplext än så, för det är mig det handlar om. Det brukar göra det.

Hur ska jag hantera att få blommor? Reagerar med att gå omkring i hela stan (och marinan) med buketten så folk ska se hur omtyckt jag är.  Eller i alla fall se märkvärdig ut och få folk att undra:
- Har hon räddat en brinnande baby från ett hus?
- Är det första dagen på jobbet?
- Är det sista dagen på jobbet?
- Är det första och sista dagen på jobbet? Varför i helvete går hon omkring med blommor då?

Samma gäller rosa bubblor på helikopterplattform.



Men vad ska man tänka på när man inte behöver ha dåligt samvete för att man inte söker jobb eller försöker fundera ut vilket yrke man ska ha (ständigt se på folk som jobbar med en undran i blicken om det är ett yrke jag kunde tänka mig. Sopbilschaufför, nattvakt på Deli de Luca, uteliggare, flygvärdinna, sotare, programmerare, polis, låssmed. Inget var rätt, men tog väldigt mycket tid var poängen).

Meningen med livet är som alla vet att distrahera sig till den dagen döden hjälper dig att släppa vardagens bekymmer, ångest och tristess och nu hade jag för mycket tid att tänka. Paradoxalt nog ger det att ha inga bekymmer andra bekymmer. Ibland känns det som att det inte går att vinna, men det är helt fel.

Ibland går det bara att vinna. Tydligen. Vad gör man då, för att oroa sig över något nytt, men på ett konstruktivt vis? Ett naturligt steg efter att ha fått fast jobb, låg ränta på pengarna på bok och med dagliga svordomar över att slå i tårna i alla bordsben och dammråttor i sitt krypin?

Letar bostad att köpa såklart.

På tre veckor klarade jag att ordna lånelöfte, finansiering, gå på tolv visningar och vinna en budrunda. Jag har köpt en lägenhet! 



Hur ska jag hantera detta? Jag blir misstänksam när det går för bra

Kommentera här: