OCH EN HALV

Har en hårt tråkig 14 dagars period framför mig. Idag fick jag inte börja jobba före lunch och står nu och rör o en gryta innehållandes en het och lättflytande blandning av nerkokt       vassle och vispgrädde. Det ska jag göra i några timmar medan jag funderar på om jag inte är överkvalificerad för detta. Om jag ska tolka männen i mitt liv rätt (Johannes och Ivar) så klarar jag knappt att andas eller knyta skorna själv. Jag tror att mitt autonoma nervsystem ensamt har lärt sig att röra i grytan. Imorgon blir jag ensam hemma i två dagar, får sällskap en och en halv, allena fem dagar, lekkamrat en och en halv. Sedan, mina damer och herrar, ska jag till Teneriffa med Svärmor & Co. Då är det fanimig på tiden med semester. Tills dess räknar jag med att få klagomål på jobbet  fyra timmar om dagen, klara mig med en tia och en fimp per dag och springa upp och ner för trappen och leta efter saker, prata med kaffebryggaren och svära över internet och utrikespolitik. Tänkte jag skulle slutföra några påbörjade projekt också: sticka en och halv socka, måla färdigt en tavla, lära mig resten av pianoboken, söka något att göra till hösten och läsa ut Min Kamp 2. Det är tanken. 

Kommentera här: