GOD HÄSTJUL

Då kan jag garantera att det blir lite skolarbete gjort, men det är väl bra att jag klarar att förtränga även utan aktiv förträngning. Dessutom så är det inte skoj att läsa om.

Jul. Utan att jag behöver lyfta ett finger. Inget bråk, ingen stress.

Nordnorge. Utan sol, men heller ingen vind eller våldsamt negativa temperaturer.

Intet att anmäla. Mätt, varm och blir kramad av en söt farmor då och då. Jag fick av henne strumpor, strumpbyxor och egenstickade mönstrade sockor.

Många hästar här, i alla fall språkliga. Gnägg. Eller ska jag säga knægg? Helge menar att hans mor klär storlek " liten häst" i strumpbyxor. Kusin Sigrid sprang in i möblerna som barn och är därmed för alltid en "buffelhest". Skrattar tills jag skäms. Sen lite till.

Har fått akvavit-flamberad marulk serverad på skiffersten. Breiflabb på stenbit? Det var på restaurang alltså.

Har virkat en mössa för att märka min glunt ännu mer. Innan han vet ordet av så kommer han att ha mitt monogram tatuerat i pannan. Moahahahahaha! Ojdå

Kommentera här: