UTAN INBÖRDES ORDNING

Nummer ett: Jag glömde en sån post som jag skrev på telefonen i julas. Den är ju glad och lyder som följer:

Dagden efter annandagen.
Annandag kul!! Jag har haft roligt, skoj, arti, göyalt och kul. Jag har druckit öl och dansat och varit idiot. Min pojkväns vänner är bra folk och ett gott substitut när det är så långt till mina.
Julafton var harmonisk och trevlig och jag behövde inte göra ett dugg.

Kanske det är elakt att kalla dem vänners vänner men men. Jag bytte lampan mot hörlurar som var mycket dyrare och det beror på att jag är en hemsk person. Då och då. De är mycket trevliga.

Nummer två: Om fylledebut i egen by, eller ja i K-town iaf.

PRNLL bjuder på italiensk skumpa, dans, skrubb och näsblod. Näsblodet var inte meningen men råkade hoppa in i en näsa under musikens och alkoholen inflytande. Blod utflytande. Stackars karl. Fin tvåårsdag. Grattis.
Rallar'n Pub. Jag och Jompa sänkte medelåldern rejält på detta hak där man tydligen skäller på bartendern och medtager eget munspel. Luktade väldigt brunt och hade blinklampor och virkade dukar. Och grogghaggor.
Jag hade sett så fram emot att gå på Seaman's Club och allt det måste ha inneburit (Tänker mig kortspel, smygprostitution och folk som dricker sprit med sameluvor på sig). Men det blev disco. Integrera sig med de lokala artonåringarna på Ritz. Putting on the Fritz! Betyder uppenbarligen att beställa röd Bacardi Breezer med smak av kemiskt framställd vattenmelon, kolla på tjockisar, bootydansa till Sean Paul och observera DJ i en ålder mellan 20 och 50 som spelade Barbara Streisand-låten och måste ha filosoferat för sig själv att dän va bra dän så den landade påskivspelaren en gång till. Blev bjuden på en drink och gick tillbaka till hotellet och kastade upp. Röd rusbrus och rödbetspuré. All publicity is good publicity eller hur var det där?

Nummer tre: Slogans.

Statens strålevern. De behöver visst en slogan, ett motto, en devis, ett slagord. Ett mantra. Motivation. Meningen med livet. Jag känner mitt kall att axla den manteln. Jag ska hjälpa.
Strålevernet - I'm loving it.
- för att du är värd det.
- om katten själv får välja.
- med rötterna i framtiden.
- mer tid
- have it your way.
- din allierade mot bakgrundsstrålning
- eterns poliser
- snille och smak
- på gränsen till det ofattbara
Statens strålevern gör det goda godare
Who you gonna call? - Strålevernet
Thank God It's Strålevernet


Nummer treochenhalv: Första bilden jag tog på Johannes på den tiden det begav sig. DaeWoo, keps och varm jacka. Ett kap

Nummer fyra: iPodrape.
Vem har lagt in Usher feat. Ludakris på min iPod. Det gör shuffle till rysk roulette.

Kommentera här: