FÖR SYNS SKULL

OBS! Se upp för dubbelbottnade betydelser så att säga, if you pardon the pun.
Haha optiker (i synnerhet i Kirkenes, men även Thailand och Linköping)! Jag har skickat efter glasögon på nätet. 299:- är så billigt att jag skickade efter ett par till min herreman också. Då blir ju genomsnittspriset nere på strax över 2200;- (norska). Tydligen sjukt dyrt i Norge # no shit

Manligt och kvinnligt. Huruvida man ser det genom psykosociala glasögon eller biologiska är en diskussion jag inte tar nu, men stereotypen säger att män köper mer, bättre och större teknikartiklar. Då räknas det inte som nördigt (i deras ögon) men som macho, jmfr stor bil/sportbil. I karlakarlslooken ingår inte brillor, därvid dessa män låtsas att de ser som Stålmannen själv och väntar in i det absolut sista med synskorrektion. Då upptäcker de plötsligt vad de betalat massa tusenlappar för. De ser TVn/skärmen/projektorbilden och får praktisk erfarenhet av vad HD i bemärkelsen high definition innebär.
Det är bara att gratulera.

Det ovanför hade säkert kunnat bli en one-liner och säkert roligare (badabamtjing) men jag tränar på att brodera ut, som slöjdflickan sa.

Poindexter och besserwisser. Ser bra ut. Min nya look

Kommentera här: