SPÄNNING & FÖRVÄNTAN

Nu är det bara några timmar kvar tills vår nya krabat kommer. Jag städade, dammsög och torkade golven. Köket var sparkling och jag möblerade om så att det skulle passa vår lilla, när det plötsligen uppenbarades för mig: bänkarna i köket... Ser de inte lite torra ut? Jo, visst gör de det. Den där snorgöna väggen i hallen... Är den verkligen det bästa som kan möta blicken när man utan förvarning om ögonchock öppnar ytterdörren och försiktigt plirar in?

JA
&
NEJ

Ergo, köksartiklar byter plats. Fram med linolja.

Alltså, hatthyllan skruvas ner och fram med färghinkar, min bästa vän maskeringstejpen och pensel.

Vilket leder till
att jag måste städa
Igen

Crap

Snart kommer de. Kommer jag att ha ett välkomnande hem åt de små? Jag vill ju inte gärna att de ska hitta en sladd på golvet att tugga på eller trilla från balkongräcket.

Vad var det som ska komma nu igen?

&

Hinner jag spika upp golvlister innan?


Kommentera här: