SKÄGGET MAT OCH DRYCK, LINKÖPING

öär en mer nyanserad bild rekommenderas att läsa kökschefens blogg: http://carinatutti.blogg.se/

Jag och delar av mitt sällskap ankom strax före åtta. Servicen var inte att klaga på och efter dryga halvtimmen kom resten av matgästerna.
Förväntningarna var höga inför besöket. Då jag inte hann besöka Guldfisken, som bespiste gäster i de samma lokalerna innan nuvarnade koncept, var det en pusselbit som skulle falla på plats. En plats att mötas, jag och mina vänner och grannar smälts samman i en skrattande, leende tillsammans pulsernade vävnad som blir en ny och levande del av Skäggetorp.

Före besöket hade jag vissa kriterier som jag ville uppfylla. Det grundläggande som jag hade känt saknades (i mitt liv, i Skäggetorp var en pizzeria med rättigheter och i den hade jag projicerat egenskaper och klientel. Mina tankar innan besöket var att de skulle ha minst en Jack Vegas-maskin, högljudda stamgäster, en för full person av finsk ursprung, en liten plats som kan operera som dansgolv och en något äldre besökandeskara.

Det enda jag trodde mig ha garanterat var den finska biten, med tanke på att jag medbringat egen ålänning.

Pizza, grillspett, öl. Vegetariska grillspett gick inte att uppbringa så en pizza inmundigades.

Servicen var trevlig. Bordsservering. Om man kan ha stamgäster efter att ha haft öppet så kort tid så var de i alla fall där och var skräniga och utgjorde en del av atmosfären.

Pizzan var till behag med sina färska grönsaker och heta temperatur. Mitt sällskaps grillspett kunde de inte omnämna som varken fläsk eller kyckling med full säkerhet och verkade inte vara det läckraste herrskapet smakat i deras levnad. Den likande radergummi med fibrer och klyftpotatisen smakade misstänkt djupfryst.

Lokalen fylldes mer och mer och i ena hörnet kunde en ljudanläggning observeras. Hmmm, kan det vara... Jo, det var en karaokemaskin och det var invigningen av denna, vilket annonserdaes av en man iklädd vit skjorta.

Så tjukk du har blitt spelades. And there was much rejoice.

Inte många visade ett brinnande intresse för mannen i den vita skjortan och pärmen med det musikaliska utbudet. En på listan. Hennes namn var Pamela. Pamela valde att rata mikrofon till fördel för att mima och dansa Cher's budskap. tror låten heter Believe. Efter detta dog intresset helt för uppvisning. Jag och mitt sällskap väntade troget på att någon (våra bud låg på, eller så önskade vi i vart fall starkt, att en av damerna av en fylligare figur) skulle fatta mikrofonen först. Det lät vänta på sig.

Folk var upptagna med att glo på varandra, dansa bugg och dra upp sina mjukisbyxor i linningen.

Allt detta till tonerna av Gyllene guldbruna ögon, Eloise, Sån´t e livet och en glädjeväckande sång om att bara lita på pojkar över trettiofem år fyllda.

En plats. Paltsen i Skäggetorp. Även utan Jack Vegas-maskin eller överförfriskad granne från öst så uppfyllde den förväntningarna.

Välkomna till oss.

Kommentarer:

1 Carina Osmanlic:

Hejsan :) Kckchefen här på Skäggets Mat o Dryck!! Läste din blogg och det du skrivit om ditt besök på Restaurangen. Intressant att få läsa vad just DU tyckte och ditt sällskap. Jag kan bara säga att Grillspetten är gjorda på Fläskytterfile och de är yougurtmarinerade samt att klyftpotatisen INTE är djupfrysta då JAG klyftar dom direkt vid beställning och tillagar dom direkt. ALLTING som finns på menyn (Förrutom Barkorgen) är lagat från grunden av MIG och INGET är av halvfabrikat. Vilket Uppskattas VÄLDIGT mycket av övriga gäster samt stamgäster som varit och ätit där sedan vi öppnade den 21 januari. Jag hoppas Du och Ditt sällskap vill komma igen och besöka oss på Skäggets Mat o Dryck :)) Hjärtligt Välkomna och Fråga gärna efter mig om ni blir osäkra på maten eller vill fråga något eller undra något. Mvh Carina Osmanlic ( Kökschef och Kock på Skäggets Mat o Dryck )

2 border:

Hej för att upplysa dig lite ytterligare så var det inte mim som Pamela framförde utan hon teckande sången på teckenspråk för döva

Kommentera här: