FÅR JAG JULLOV?

KLART JAG FÅR! Bästa jullovet. Besökt stora delar av den norska Nordkalott-regionen, men det var inte fy skam. Nejnej, det var vin, kvinnor och sång och det är helt sant. Så sant som jag sitter här, hos mig själv, tillbakalutad i en lägenhet som luktar självdöd tant, och blickar bitterljuvt tillbaka på miraklerna från julen som var.

Höjdpunkter: sabla upp en kork
Träffa alla runtomkring
Åka skidor
Få paket
Ge paket, mest smörpaket
Nävla på fästmannen
Kramas med min svärfarmor
Intensivt freestyle-virka hemulens hatt
Inte tänka på skolan
Karaoke i Alta där alla var så fulla så de inte kunde stå
Skratta åt hästar
Damp-kusinens vårtgårdsflashning under julklappsutdelningen
Få mina kontokort och körkort räddade undan stampande och trampande fötter på dansgolv
Bli flöjtist i ett band
Vakna av en explosion
Missa Kåre och vad-hon-nu-hette. Orkanen.
Bli multisparkad genom kött
Få mat som andra lagat
Träffa blivande pappor
Mjukskeda med upp till flera katter
2 kvadratmeter chokladask
Baka med kärlek till tacksam dude
Vara ensam i villa och kunna skråla
Köra bil
Skicka efter ny dator
Bli beordrad: "Mindre kaffe och färre skämt!" Anneli log så jag trodde att hon skulle spricka


Bottennapp:
Yonas pizzeria - x2 faliure. Fyfan
Flygningar innan klockan slagit 7 AM
Osova, d.v.s insomna. 4 timmar i snitt är inte bra för mig
Att välmenande tussa ihop folk varav en inte vill bli ihoptussad medan den andra väldigt gärna... egentligen hade velat att jag låtit bli
Dåliga och smaklösa svorska ordvitsar, uttalade av undertecknad
Mörkertid - den gör mig håglös
Träningsverk
Öl som kostar 200kr/halvlitern

Allt som allt bra grejer. Socialt uppladdad och väntar och väntar på att bli moster. Any day now - any minute now. Kanske den blir lång och arisk som sina föräldrar, men blir den liten och mörkkrullig så vet jag att det är en liten jävel vi har att handskas med och jag skulle skratta: hohoho! och projicera mig själv på den. Inte med flit, men ändå.

Ny björn på gamla jobbet

Kommentera här: