PÅ EN RÄKMACKA

Hit, dit. Här idag, där imorgon. Jag har skaffat fyra jobb till i sommar, tror jag. TGIF (vilket visade sig vara som att cykla. I've still got it), förhoppningsvis Kongsberg Jazzfestival och hälla öl eller dylikt, "spesialarbeider" vid Biofosk Jord&Miljø och frukostansvarig på backstageområdet på øyafestivalen i Oslo, med fem frivilliga undersåtar. Första gången jag får högre rang än någon. Jag fick vara skiftledare på Friday´s en gång och införde anarki, vilket enligt mig fungerade fint.

Dessutom har jag fått en erbjudande att vara turnémanager-praktikant för The Cynics i Philadelphia i tre månader. Hade varit fett! Jag träffade dem på Cafe Mono och upplyste Barbara om att jag vill ha hennes jobb. Jag gör mig bäst under alkoholens inflytande tydligen. Jag fick Öya-jobbet genom att tvinga någon att dricka Fernet Branca.

Vägarna är outgrundliga.

Jag gar även fått det ärofyllda uppdraget att bära en liten människa i en kyrka och se till att den får fräscha värderingar. The Godmother. det var ett erbjudande jag inte kunde motstå. Det är säkert det mest använda fadderskämtet av de alla.


Ibland flyter det på. Groovy. Önskar min bättre hälft också hade lite mer flyt och att det flöt mer åt mitt håll den här gången.

Kommentarer:

1 Martin:

Gött att höra!

Kommentera här: