AVSLAGEN

Jag har glömt att nämna vår nya kombo. Hon hittade till Beardcabin på egen hand, och hade med sig mer än jag någonsin sett någon bära. Hon var längre än jag trott och hon är väldigt snäll. Landladyn matas med skorpor, vin, makaroner och grönt te.

Jag försöker se en actionfilm, Man On A Ledge, för fjärde gången, men det är för mycket action så jag somnar hela tiden. Eller lagar mat. Eller bloggar.

Vissa av frågorna som ställdes i förra inlägget har löst sig. Svaret kom via sms.

Jag fick inte jobbet.

Förväntningen var faktiskt att jag skulle få det. Det är ju det jag kan! Klart man inte kan få alla jobb man får komma på intervju till, men jag blir nyfiken på varför jag inte gick vidare. Jag skrev tillbaka att han kan höra av sig om någon fick förhinder och hälsade från mig, uppskattad servitris, kollega, arbetstagare och gruppledare. Töntigt, men jag tyckte det var löjligt att meddela mig genom sms. Min lilla upprättning.

Hittade en plats där jag ville ha praktik. En kombination av träskärar- och restaureringsverkstad fem minuter från mitt vanliga Oslo-hang out. Fick nej, de hade inte nog med jobb. Med andra ord:

Jag fick inte praktikplats

Jag drömde att jag fick det. Jag dissar boken The Secret, även om jag inte läst den. Bränner den på bål och slänger på alla överdrivet positiva människor.

Var till en cykelverkstad med min antagna pyspunka, men det var mer som ska till för att mon ami ska rulla. Jag behöver en slang, ett däck, en skiftnyckel, en skruvmejsel och en enhet med youtube. Samt 200 spänn. Samt en vän. Bättre än gaffatejp och ett badkar, som jag brukar säga.

Njuter av ensamheten när L&S är på kalas. Potatisbullar, dålig TV och få plagg. High life


Kommentera här: