30-ÅRSGRIS

Livet efter trettio. Bättre än jag trodde ändå, även utan karl, jobb och snart bostad. Säkert för att jag fick så kick ass presenter, det gjorde susen. #kapitalism

Skämt åsido, sjukt bra uppvaktning från gamla och nya vänner. Närapå rörd. Flera besök, bli utbjuden, bli hembjuden, bli motbjudande. Födande champagne, sjötunga med slick, integrerande cykelimport från Hedemora (Den Beste Sykkel. Jag förbannar härmed på förhand den som stjäl min cykel), post, fina grejer. En tomte som kan spela Benny Hill, en Singer Heavy Duty, iPad air, som har sin jungfrubloggning i skrivande stund. Vin, kvinnor och sång

Grundat sjukfrånvaro under min livskris fick jag foten från ahlsell. #sparkapådensomligger

Operation: "sinne och kropp som en ung Iggy Pop" har börjat (igen). Det är nyheter at glädjas över det! Åsa, som har fått postfixet "den sötaste slavdrivaren", har tagit mig med på styrketräning. Upp till flera gånger! #två 

Klädde ut mig till kontorstant idag, och gick på intervju. Jag gjorde medvetna val gällande min favoritdryck, menade country manager, och det var en bra sak. Tror jag. 

Imorgon har jag fått uppdrag att köra varubil åt ett band. Ett svensk körkort och medborgarskap öppnar dörrar. Til Henie Onstad Kunstsenter och ett par hundringar. #yesman


 
Annars roar jag mig med att byta ut ordet "Zombie" i låttexter till "Sami".

 

Men här är jag eskimå. 

Kommentera här: