JOBBABSTINENS ELLER BAD HABITS DIE HARD

#alla #transportmedel #meningmedlivet #lagomskitnödigt
7.juli

Kära alla,
Förvirrat försöker jag leta info som ska ut till alla, för detta var bland mina uppgifter. Troget tuffar tåget fram.
 Frånvarande: alla. Utom jag. Jag är hemma. Det gamla hederliga hemmakontoret, med eller utan överförd norsk betydning. Whatever floats your boat. Så vitt jag vet kan alla vara närvarande vid ett och samma ställe, men då fick inte jag det mailet. 


NYA JOBBET DOESN'T KNOW WHAT IS COMING. BABBEL

 Massa snadder har hänt 7e juli, säger Wikipedia
 Fram till 1680 hade Willibaldus namnsdag idag, men nu är det kort och gott Klas.  
 
Nu kommer en massa standard/kliché regentnamn samt årtal. Korvstoppningsmodus:på.

1162: En norsk kung som hette Håkon dog en gång i tiden. Han blev mördad i slaget vid Sekken och Magnus blir kung. 

1304: Påven Benedictus XI dog efter ett år vid påveposten. Rykten säger att han blev förgiftad av den franske kungen. Sedan kommer Clemens V

1307: Edvard I av Storbritannien dör. Följs av Edvard II. Logiskt. 

 1807: Napoleon I, kejsare av Frankrike, og Alexander I, rysk tsar, möts och ljuv musik uppstår. Make Love not war. Hejdå fjärde koalitionskriget! (Följs logiskt nog av femte koalitionskriget 1809)

Annat: 
Fancy fyller 69år! https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fancy

http://youtu.be/Nlnoa67MUJU

"Fancy, eg. Manfred Alois Segieth, född 7 juli 1946, är en tysk sångare.

Fancy slog igenom 1984 med den egenproducerade eurodiscolåten Slice Me Nice. Låten nådde andra plats på Trackslistan och fanns med på debutalbumet Get your kicks från 1985. Flera andra låtar, till exempel Chinese EyesBolero och Lady of Ice nådde höga listplaceringar. Fancy producerar fortfarande musik för sig själv såväl som för andra artister." Hälsar Wikipedia. 

Detta passar ju utmärkt med att det är födelsedag för den första limpskivningsmaskinen Sliced Kleen Maid Bread som uppfanns 1928! Eftersom hans stora hit var Slice me nice. It's not a coincidence! Eller? Vad vet jag? Vem vet något? Anyway, have a fancy 69!!

Sliced Kleen Maid Bread förresten. Passar ju bra med att dagen idag blev bruket till att förbättra svenska hembiträdens förhållanden på 1930-talet. 

Eveything is connected, men nu får det vara nog.
 
Lampan lyser men ingen är hemma. Med eller utan överförd norsk betydning (hemmad=utvecklingsstörd). Där det är tänt har jag slä(c)kt. 

Mvh
Pun-illa

Kommentera här: